Setmana Santa i Evangeli (Semana Santa y Evangelio)

resurrección

L’Església Evangèlica sol organitzar actes especials en la Setmana Santa (recés espirituals, conferències, etc), però els centren en la Resurrecció de Jesús, més que en la seva mort. De fet la victòria sobre la mort és el fet central per als cristians. A la nostre església aquest diumenge 31 de Març (C/Montseny 6, Manlleu) celebrarem el culte de resurrecció a les 11:30h. Estàs convidat!!

El evangeli és la font on tenim la història de la passió i resurrecció de Crist recollida per els 4 evangelistes que ens relaten el propòsit principal de la vinguda de Jesús a la terra. A continuació us deixem la versió de l’Evangeli segons Mateu:

“Passat el dissabte, quan clarejava el diumenge, Maria Magdalena i l’altra Maria anaren a visitar el sepulcre. 2 Tot d’una hi hagué un gran terratrèmol: un àngel del Senyor va baixar del cel, féu rodolar la pedra i s’hi va asseure al damunt. 3 Resplendia com un llamp, i el seu vestit era blanc com la neu. 4 De por d’ell, els guardes es posaren a tremolar i van quedar com morts. 5 L’àngel digué a les dones:
–No tingueu por, vosaltres. Sé que busqueu Jesús, el crucificat. 6 No és aquí: ha ressuscitat, tal com va dir. Veniu, mireu el lloc on havia estat posat. 7 Aneu de seguida a dir als seus deixebles: “Ha ressuscitat d’entre els morts, i ara va davant vostre a Galilea. Allà el veureu.” Aquest és el missatge que us havia de donar.
8 Immediatament elles, amb por, però amb una gran alegria, se n’anaren del sepulcre i van córrer a anunciar-ho als deixebles.
9 Però tot d’una Jesús els va sortir al pas i les va saludar. Elles se li acostaren, se li abraçaren als peus i el van adorar. 10 Jesús els digué:
–No tingueu por. Aneu a anunciar als meus germans que vagin a Galilea. Allà em veuran.”
Mateu 28:1-10.

L’autor vol que a través de les seves línies, siguem capaces com ell, de veure i creure indiscutiblement, que Jesús és el ressuscitat, el Mesias anunciat i esperat. Es deixa patent per part de l’autor com la pedra o els guàrdies, és a dir, els elements de control humans, no són suficients per frenar el poder i el designi diví. Jesucrist és la vida i ofereix la vida. Jesús és vida en sí mateix i, com diuen les Escriptures, la mort no va poder retenir-li.

CASTELLANO: La iglesia evangélica suelen organizar actos especiales en la Semana Santa, pero los centran en la Resurrección de Jesús, más que en su muerte. De hecho la victoria sobre la muerte es el hecho central para los cristianos. En nuestra iglesia (C/Montseny 6, Manlleu) celebraremos el culto de resurrección el próximo domingo día 31 de Marzo a las 11:30h. Estás invitado!!

El evangelio es la fuente donde tenemos la historia de la pasión y resurrección de Cristo narrada por los 4 evangelistas (Mateo. Marcos, Lucas y Juan) que nos relatan el propósito de la venida de Jesús a la tierra. A continuación os dejamos la versión del Evangelio segun Mateo:

“Pasado el día de reposo, al amanecer del primer día de la semana, vinieron María Magdalena y la otra María, a ver el sepulcro. 2 Y hubo un gran terremoto; porque un ángel del Señor, descendiendo del cielo y llegando, removió la piedra, y se sentó sobre ella. 3 Su aspecto era como un relámpago, y su vestido blanco como la nieve. 4 Y de miedo de él los guardas temblaron y se quedaron como muertos. 5 Mas el ángel, respondiendo, dijo a las mujeres: No temáis vosotras; porque yo sé que buscáis a Jesús, el que fue crucificado. 6 No está aquí, pues ha resucitado, como dijo. Venid, ved el lugar donde fue puesto el Señor. 7 E id pronto y decid a sus discípulos que ha resucitado de los muertos, y he aquí va delante de vosotros a Galilea; allí le veréis. He aquí, os lo he dicho. 8 Entonces ellas, saliendo del sepulcro con temor y gran gozo, fueron corriendo a dar las nuevas a sus discípulos. Y mientras iban a dar las nuevas a los discípulos, 9 he aquí, Jesús les salió al encuentro, diciendo: ¡Salve! Y ellas, acercándose, abrazaron sus pies, y le adoraron. 10 Entonces Jesús les dijo: No temáis; id, dad las nuevas a mis hermanos, para que vayan a Galilea, y allí me verán.” Mateo 28:1-10

El autor quiere que a través de sus líneas, seamos capaces como él, de ver y creer indiscutiblemente, de que Jesús es el resucitado, el Mesías anunciado y esperado. Se deja patente por parte del autor como la piedra o los guardias, es decir, los elementos de control humanos, no son suficientes para frenar el poder y el designio divino. Jesucristo es la vida y ofrece la vida. El es vida en sí y, como dicen las Escrituras, la muerte no pudo retenerle.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

Crea un blog o un sitio web gratuitos con WordPress.com.

Subir ↑

A %d blogueros les gusta esto: